Στην παρουσίαση της αρχικής τεχνικής μελέτης για το τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. Χανιά-Άγιος Νικόλαος προχώρησε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του στα Χανιά.
Όπως είχε ανακοινωθεί από την διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ και επικυρώνεται μέσα στην μελέτη, ο ΒΟΑΚ θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με την χρήση πάνω από 40 κύριων γεφυρών, τουλάχιστον 8 σήραγγες των οποίων το κόστος θα περιλαμβάνεται στο 50% της συνολικής κοστολόγησης, η οποία αγγίζει μαζί με τα συνοδά έξοδα το 1,8 δις ευρώ.
Tο τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος θα γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, διαχωριστικό στηθαίο, ΛΕΑ, και παράπλευρο δίκτυο ανέφερε ο Παναγής Τονιόλος μελετητής και εκπρόσωπος της εταιρείας που ανέλαβε την τεχνική μελέτη, ενώ τόνισε ότι οι υπάρχουσες απαλλοτριωμένες εκτάσεις του ΒΟΑΚ που στην πλειοψηφία τους είναι ήδη 40 μέτρα στο δημόσιο (άσχετα αν ο υφιστάμενος δρόμος εκτείνεται στα 12 μέτρα -όπως είπε-) οδηγούν στην κοστολόγηση των επιπλέον απαλλοτριώσεων περί τα 100 εκατομμύρια.
«Ο ΟΑΚ παίρνει την πρωτοβουλία να κάνει την πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για το κομμάτι αυτό του νέου ΒΟΑΚ και σε σύντομο διάστημα -μόλις ένα χρόνο- είναι έτοιμη και πρόκειται να αποσταλεί στο Υπουργείο Μεταφορών για να «πατήσει» εκεί και να προωθήσει την κατασκευή του έργου», ανέφερε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτης Καζάσης.
«Το Υπουργείο» όπως συμπλήρωσε ο κ. Καζάσης, «μετέπειτα πρέπει να λάβει υπόψιν αυτό που του παραδίδει ο Οργανισμός και να προχωρήσει ταχέως για τη λύση-βάση για παραχώρηση του έργου σε ανάδοχο».
Στην παρουσίαση παρέστη και ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης κ. Σοφιανός ενώ και ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων ο οποίος έθεσε τον προβληματισμό των τοπικών φορέων για το τμήμα που συμπεριλαμβάνεται στην τεχνική μελέτη και την αποπομπή των κομματιών Κίσαμος-Χανιά, Άγιος Νικόλαος-Σητεία, καθώς όπως είπε σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς των Χανίων εισηγήθηκαν ο νέος αυτοκινητόδρομος να εκτείνεται από Κίσαμο μέχρι και την Σητεία.
Διαβάστε ΕΔΩ όλη την μελέτη
Συγκεκριμένα, όπως περιγράφεται στην τεχνική έκθεση προβλέπεται η αναβάθμιση των τμημάτων:
- Σούδα-Καλύβες που βρίσκεται στο στάδιο της προωθημένης αναγνωριστικής.
- Καλύβες- Άγιοι Πάντες που βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής μελέτης και έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι.
- Άγιοι Πάντες – Βρύσες που βρίσκεται στο στάδιο της προωθημένης αναγνωριστικής.
- Βρύσες – Πετρές – Ατσιπόπουλο, που βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης της Π.Π.Ε, είναι υπό διόρθωση η Μ.Π.Ε. και έχει συνταχθεί η Προμελέτη.
- Αμάρι – Εσταυρωμένος, που βρίσκεται στο στάδιο της προωθημένης αναγνωριστικής.
- Εσταυρωμένος – Πάνορμο, που έχει εγκριθεί η Μ.Π.Ε. και είναι υπό έγκριση η οριστική μελέτη.
- Πάνορμο – Εξάντης που είναι ολοκληρωμένη μελέτη σε όλα τα στάδια και βρίσκεται υπό δημοπράτηση.
- Εξάντης – Φόδελε – Λινοπεράματα που βρίσκεται στο στάδιο της προωθημένης αναγνωριστικής μελέτης.
Σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται επίσης η συνολική αναβάθμιση περίπου 38 χιλιομέτρων από το Ηράκλειο ως τον Άγιο Νικόλαο και ειδικότερα, η αναβάθμιση των τμημάτων:
- Χερσόνησος – Μάλια.
- Μάλια – Νεάπολη.
- Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.
The post Τι προβλέπει η μελέτη που παρουσιάστηκε για τον ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο appeared first on Radiolasithi.gr.
from Radiolasithi.gr http://ift.tt/2F2TJNk
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου